In november 2024 treedt de langverwachte nieuwe Brusselse huurordonnantie in werking. Deze hervorming introduceert een reeks maatregelen die zowel huurders als verhuurders in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest beïnvloeden. Hier volgt een overzicht van de belangrijkste wijzigingen. 1. Versterkte rechten voor huurders Een opvallend nieuw aspect is het voorkooprecht voor huurders. Als een verhuurder een woning wil verkopen, moet deze eerst aan de huidige huurder worden aangeboden. De huurder krijgt 30 dagen de tijd om te beslissen. Deze maatregel biedt huurders een unieke kans om hun...
En lire plusVandaag gaan de BIV-verkiezingen officieel van start, een cruciaal moment voor de vastgoedsector. Bij Ifac Service zijn we trots om aan te kondigen dat bestuurder Rudy Van Geel zich kandidaat stelt voor de Nationale Raad. Met de steun van het CIB (Confederatie van Immobiliënberoepen) wil Rudy bijdragen aan een sterke en toekomstgerichte vertegenwoordiging van vastgoedmakelaars. Waarom Rudy Van Geel? Rudy Van Geel brengt decennialange ervaring en expertise in de vastgoedsector met zich mee. Als bestuurder van Ifac Service heeft hij bewezen visie te combineren met praktische oplossingen...
En lire plusGoed nieuws voor wie in Vlaanderen droomt van een eigen woning! Vanaf 1 januari 2025 dalen de registratierechten voor de aankoop van je enige en eigen woning van 3% naar 2%. Deze maatregel maakt deel uit van de hervormingen binnen de Vlaamse woonfiscaliteit en biedt een welkome financiële verlichting voor toekomstige huiseigenaars. Maar wat houdt dit precies in? En hoe kun je hier optimaal van profiteren? We leggen het uit! Wat zijn registratierechten? Registratierechten, ook wel overdrachtsbelasting genoemd, zijn een belasting die je betaalt bij de aankoop van een onroerend goed. In...
En lire plusHet nieuwe Vlaamse regeerakkoord heeft belangrijke wijzigingen aangekondigd voor de woningmarkt, met als doel energiezuiniger en betaalbaarder wonen te stimuleren. Of je nu een huis wilt kopen, renoveren of huren, deze aanpassingen kunnen jouw plannen aanzienlijk beïnvloeden. We bespreken wat er precies verandert en welke impact dit heeft op kopers, huurders en verbouwers. 1. Lagere registratierechten bij aankoop van je eerste woning Een van de meest in het oog springende maatregelen is de verlaging van de registratierechten voor wie zijn eerste woning koopt. Vanaf 2025 daalt het...
En lire plusWij zoeken een administratief medewerker voor planning Technisch Vastgoedbeheer en administratief contractbeheer. Als duo met collega Katja beheer je huurcontracten, volg je technische problemen op en verzorg je de planning en communicatie met huurders, eigenaars en techniekers. Jouw taken variëren van het administratief verwerken van opzegbrieven, het plannen van plaatsbeschrijvingen tot het coördineren van technische meldingen en de opvolging in het CRM-systeem. Je hebt sterke planning- en communicatievaardigheden en werkt nauwkeurig, oplossingsgericht en zelfstandig. Ervaring in...
En lire plusIn een context van stijgende woningprijzen en een steeds moeilijker toegankelijke vastgoedmarkt overwegen meer mensen een hypotheeklening op 40 jaar. Het lijkt een aantrekkelijke oplossing om de maandlasten te verlagen en zo toch een woning te kunnen kopen. Maar hoeveel financieel voordeel levert zo’n lening eigenlijk op, en welke risico’s kleven eraan vast? We onderzoeken de voordelen en valkuilen van deze optie, met inzichten uit recente analyses en de financiële realiteit op de Belgische woningmarkt. 1. Hypotheeklening op 40 jaar: Wat houdt het in? Een hypotheeklening...
En lire plusEen hele dikke welkom aan onze allerlaatste aanwinst: Sofie Ottevaere! Sofie vervoegt het team beheer van Geert V en zal zich samen met Anja DS bezighouden met de gestroomlijnde verwerking van al onze plaatsbeschrijvingen. We zijn er super gerust in dat Sofie dé juiste vrouw op de juiste plaats is en dat we met haar aan boord en de wind vol in de zeilen de juiste koers zullen varen met ons vlaggenschip dat Vastgoedbeheer heet.
En lire plusDe herfst brengt koelere dagen, vallende bladeren en gezelligheid binnenshuis. Het is het perfecte moment om je woning voor te bereiden op de wisseling van de seizoenen. Of je nu een appartement of een huis huurt, met deze 5 tips zorg je ervoor dat je comfortabel en knus de herfst ingaat. Bij Ifac Service staan we klaar om huurders te helpen bij een soepele overgang naar dit gezellige seizoen. 1. Maak je huis tochtvrij Met de herfst komen vaak koude winden en het laatste wat je wilt is tocht in je woning. Controleer ramen en deuren op kieren en voeg tochtstrips of deurstoppers toe waar...
En lire plusWaarom je staatsbon inruilen voor vastgoed een slimme zet is – Ifac Service legt uit De populariteit van staatsbons is de laatste tijd flink gestegen, vooral dankzij de gegarandeerde rendementen en lage risico’s. Maar nu de looptijd van veel staatsbons afloopt, vragen investeerders zich af wat de volgende stap is. Hoe zorg je ervoor dat je vermogen blijft groeien? Voor veel mensen is de overstap naar vastgoed een logische keuze, en terecht! Vastgoed biedt immers niet alleen een stabiel rendement, maar ook tal van andere voordelen. Bij Ifac Service helpen we je graag om die...
En lire plusWaarom kiezen voor vastgoedbeheer met Ifac Service? Vastgoedbeheer kan een complexe en tijdrovende klus zijn, zeker wanneer je meerdere panden hebt of niet altijd beschikbaar bent om de dagelijkse zaken te regelen. Door samen te werken met de experts van Ifac Service, bespaar je niet alleen tijd en energie, maar kun je ook met een gerust hart vertrouwen op een efficiënte en zorgvuldige aanpak van al je vastgoedzaken. Zorgeloos vastgoedbeheer Van het screenen van huurders tot het coördineren van onderhouds- en reparatiewerkzaamheden, vastgoedbeheer omvat een breed scala aan taken....
En lire plusOndertussen is onze nieuwe collega Geert Vancranenbroeck al even bij ons aan het werk, maar via deze weg willen we hem heel graag nog eens officieel voorstellen. Geert neemt de fakkel over van Dieter en zal voortaan instaan voor de coördinatie van onze dienst Vastgoedbeheer. Er bestaat geen twijfel dat Geert, met zijn competenties en ervaring, de juiste man op de juiste plek is. En Dieter, die zal op zijn beurt achter de schermen en vanuit de groep zijn schouders zetten onder de verdere ontwikkeling en optimalisatie van beheerprocessen en de uitbreiding en efficiëntie van de...
En lire plusWelkom aan boord, Sven Van Erps! Sven zal -naast zijn job als medezaakvoerder van babywinkel en -wellness Babilo een paar huizen verder- enkele dagen per week de nodige ondersteuning bieden die Greet en ons financieel departement goed kan gebruiken.
En lire plusWil je in 2024 geld lenen, zonnepanelen aanschaffen, een woning kopen, verkopen of slopen en heropbouwen, …? Dan moet je rekening houden met enkele wijzigingen, want vastgoedmarkt ondergaat heel wat veranderingen, wij zetten de belangrijkste voor u op een rij. Veranderingen voor de BTW op zonnepanelen Indien u zonnepanelen wilt toevoegen aan u woning zal u vanaf 2024 terug de standaard 21% btw moeten neerleggen, de verlaagde btw-premie van 6% geldt niet meer dit jaar. Ook de eenmalige uitbetaalde premie die in 2021 werd geïntroduceerd op zonnepanelen wordt vervroegd stop gezet....
En lire plusBegin deze maand verwelkomden we onze nieuwe collega Inès Bada in ons Ifac Service team. Zij vormt samen met Michaël de vlot draaiende tandem die ons onthaal vertegenwoordigt. Met meerdere jaren ervaring in een brede waaier aan functies bij INNO is Inès zeker niet aan haar proefstuk toe en beschikt ze met zekerheid over de juiste atitude, mindset en skills om onder andere planningsgewijs structuur te brengen in de vele bezoekaanvragen die ons kantoor op dagdagelijkse basis te verwerken krijgt! Goed bezig, Inès!
En lire plusOver een paar dagen gaat de winter officieel van start, dus het is bijzonder nuttig om je woning voor te bereiden op de vrieskou. Eenmaal de temperatuur onder nul duikt, kunnen allerlei soorten schade ontstaan. Een bevroren watermeter of waterleiding zorgt voor veel ellende en kosten. Met deze tips maak je je woning bestand tegen winterse temperaturen. 1. KIJK JE VERWARMINGSKETEL NA Wanneer het buiten vriest dat het kraakt wil je liever niet zonder verwarming komen te zitten. Daarom is het belangrijk om je verwarmingsketel na te kijken. Sowieso is een regelmatig onderhoud van je...
En lire plusDeze vacature werd ondertussen succesvol ingevuld, maar we zoeken nog iemand om ons financieel departement te komen versterken, voor meer informatie, klik op deze link: https://www.ifacservice.be/jobs/werken-bij-ifac-service ------ Dit woord bestaat nog niet, maar nadat je je nieuwe job met zoveel flair komt uitvoeren zal Van Dale niet anders kunnen dan het voortaan op te nemen. Naast nieuwkomers Geert en Charlotte (jiihaaa!) gaan we op zoek naar een administratieve kracht met affiniteit voor cijfers binnen het team rentmeesterschap. Dankzij jouw coördinatieskills verlopen in- en...
En lire plusOp donderdag 09/11 van 17u tot 18u organiseren we op ons kantoor een infosessie omtrent een aantal brandend actuele topics in de vastgoedwereld. Wil jij meer te weten komen over het asbestattest, het belang van een EPC-attest versus huurindexatie, de invloed van duurzaam renoveren op de EPC-score en de instrumenten en procedures m.b.t. de woningkwaliteit en het conformiteitsattest voor huurwoningen? Schrijf je dan in via de link onderaan dit bericht. De sprekers van dienst zijn experts in hun domein: Tibo Miseur (Asbest-expert bij Fibex), Dieter Vanwetter (Energiedeskundige Type A) en...
En lire plusVanaf deze week verwelkomen we onze nieuwe collega Charlotte Eeraerts in ons Ifac Service team. Ze is één van de administratieve duizendpoten waarnaar we op zoek waren. Als dossierbeheerder verhuur zal Charlotte ondere andere instaan voor de opmaak van de huurovereenkomsten, samen met Sarah. Charlotte heeft werkervaring als o.a. commercieel medewerkster bij BPost en assistent makelaar bij CO Immo Bellefroid in Leuven. Ze volgt nog een opleiding en zit nu in haar 3de jaar Syntra vastgoedmakelaar en heeft een grote passie voor vastgoed. We wensen haar veel succes bij de start...
En lire plusInvesteringen die je woning duurzamer maken lonen altijd. De energiefactuur zal drastisch dalen, de waarde van je woning schiet de hoogte in en je helpt het milieu een handje. Maar hoe diep moet je daarvoor in de buidel tasten en hoe snel verdien je die duurzame investeringen terug? Livios zet in dit artikel de richtprijzen, kostprijzen, terugverdientijden en de premies van duurzame investeringen op een rijtje.
En lire plusVia de CIB-Huurbarometer publiceert CIB Vlaanderen een overzicht van de evolutie van de huurprijzen van de recente, via bemiddeling door een vastgoedkantoor afgesloten huurcontracten. De CIB-Huurbarometer is zo één van de meest kwalitatieve bronnen die huurprijstendensen in kaart brengt. In dit dossier kan je alle informatie over de Huurbarometer terugvinden, waaronder niet in het minst alle voorbije edities. Een hoge inflatie laat zich onmiddellijk voelen in de winkelkar maar vloeit trager door naar vastgoed. CIB had voorspeld dat het volledige effect van de inflatiegolf...
En lire plusDe vastgoedwereld staat alles behalve stil en daarom zijn wij dringend op zoek naar gemotiveerde administratieve duizendpoten voor verschillende posities om meerdere teams te versterken. Ben jij de administratieve goochelaar naar wie wij op zoek zijn? Neem een kijkje naar de vacatures op onze jobpagina en we zien je zeker binnenkort.
En lire plusDoor het onzekere economische klimaat en de stijgende rente kochten investeerders de jongste twee jaar minder vastgoed. Maar experts wijzen op de opportuniteiten. Door de stijgende rente is het duurder om te lenen, wat weegt op het huurrendement van een investeerder. Een jaar geleden ging de registratiebelasting op tweede woningen bovendien naar 12 procent. Volgens Immotheker Finotheker bedraagt de gemiddelde vaste rente voor een looptijd van 20 jaar momenteel 3,4 procent. Vastgoed krijgt door de stijgende rente ook meer concurrentie van andere beleggingen. Obligaties en termijnrekeningen...
En lire plusIn 2023 halveerde de Vlaamse premie voor zonnepanelen. Ook in 2024 zal deze premie halveren, om dan in 2025 volledig uit te doven. Maar dat is niet de enige (ver)bouwpremie die volgend jaar afneemt. En dus zeker ook niet de enige premie die je het best zo snel mogelijk aanvraagt. Een overzicht. Premie voor zonnepanelen 2021 was in Vlaanderen hét jaar om een zonnepanelen te plaatsen. Vanaf januari 2021 kreeg je namelijk een eenmalige premie van 1.500 euro, aan te vragen nadat je installatie gekeurd was. De premie kwam er als compensatie voor het wegvallen van de terugdraaiende...
En lire plusVanaf 18/07 tot 05/08 zal de telefonische bereikbaarheid van ons kantoor tijdelijk wijzigen: Dinsdag tem Vrijdag: 13u30-18u00 Zaterdag: 10u00-14u00 De openingsuren van het kantoor zelf wijzigen niet en blijven: Dinsdag: 9u30-12u30 en 13u30-18u00 Woensdag: 13u30-18u00 Donderdag: 9u30-12u30 en 13u30-18u00 Vrijdag: 9u30-12u30 en 13u30-18u00 Zaterdag: 10u00-14u00
En lire plusHoewel dat veel mensen al gehoord of in contact gekomen zijn met een syndicus of rentmeester, is het niet altijd duidelijk wat hun takenpakket exact inhoudt of wat het verschil is. Welke rol speelt de syndicus? Welke rol speelt de rentmeester? Wat is een syndicus? Wanneer u in een appartement woont, besteedt u waarschijnlijk maandelijkse kosten uit naar de syndicus van uw gebouw. Vanaf dat er minstens 2 appartementen aanwezig zijn in 1 gebouw met verschillende eigenaars, is het hebben van een syndicus wettelijk verplicht. Deze syndicus vertegenwoordigt de vereniging van mede-eigenaars (VME)...
En lire plusIFAC Service ne s’est pas reposé sur ses lauriers ces derniers temps. Nous avons travaillé dur pour sans cesse améliorer nos services, et nous avons le plaisir de vous informer des derniers développements au sein de notre agence. En effet, à partir d’aujourd’hui, nous faisons partie de Gerantis, le groupe belge spécialisé dans la gestion professionnelle et durable de biens immobiliers. Gerantis regroupe des activités de syndic, de gestion locative et de gestion immobilière...
En lire plusOm ons team ‘Vastgoedbeheer’ tijdelijk te versterken zijn we momenteel op zoek naar een enthousiaste collega voor het administratieve beheer van huurcontracten. Ken of ben jij zo iemand en wil je graag thuiskomen in een dynamisch team in een open en modern kantoor in centrum Tervuren? Waag je kans en klik hier voor meer informatie.
En lire plusWie een woning in Vlaanderen verhuurt, moet ervoor zorgen dat deze volledig in orde is en voldoet aan bepaalde normen. Het conformiteitsattest is een officieel document dat de gemeente aflevert en dat aantoont dat uw woning aan de minimale woningkwaliteitsnormen voldoet. In sommige gevallen kan ook het agentschap Wonen in Vlaanderen een conformiteitsattest afleveren. Om na te gaan of een woning conform, veilig en gezond is, voert een woningcontroleur van de gemeente of van Wonen in Vlaanderen een conformiteitsonderzoek uit. Hij...
En lire plusDoor de stijging van de woningprijzen in Vlaanderen is het voor vele mensen moeilijk om een eerste eigendom te kopen. Om de aankoop van een enige eigen woning makkelijker te maken heeft de Vlaamse regering beslist om de registratiebelasting te verlagen. Hier tegenover staat dat de registratiebelasting bij de aankoop van een tweede eigendom stijgt en de meeneembaarheid verdwijnt. Door specifieke inwerkingtredingsbepalingen zal de nieuwe regeling in het voordeel zijn van zoveel mogelijk kopers. Tot 2024 zal het nog mogelijk zijn om registratierchten mee te nemen. Deze meeneembaarheid...
En lire plusOp dinsdag 28/02 van 17u tot 18u organiseren we op ons kantoor een infosessie omtrent Vastgoedbeheer. De sprekers van dienst zijn Rudy Van Geel (bestuurder) en Mattias Blontrock (team lead verhuringen). Wil jij heel graag meer te weten komen over topics als het maximaliseren van uw huurrendement, wetegving omtrent EPC en indexaties, woonconformiteit en op welke manier onze beheerklanten ontzorgd worden doordat wij ons ontfermen over de administratieve, financiële, technische en juridische aspecten van verhuringen? Dat kan zeker! Schrijf je hier in.
En lire plusAfgelopen week lanceerde CIB Vlaanderen onder grote belangstelling het langverwachte nieuwe vastgoedplatform: Spotto! ⚡ Meer dan 1.500 vastgoedprofessionals zakten af naar de lanceringsevents, waaronder ook collega's Aidan, Rudy, Tibo, Jens en Brent. Anders dan de klassieke en gekende zoekertjeswebsites zal Spotto gaan voor een andere aanpak en daarbij vooral uitgaan van beleving en lifestyle, kortom: een nieuwe manier van zoeken! De Vlaamse Confederatie van Immobiliënberoepen (CIB) poogt met ‘Spotto’ (een ‘slim vastgoedplatform’) meer te zijn dan een...
En lire plusUPDATE: Positie werd ondertussen ingevuld. Welkom, Femke! - Ons team ‘Technisch vastgoedbeheer’ bestaat vandaag uit 4 medewerkers. Om dit team te versterken, zijn we op zoek naar een enthousiaste collega met uitgesproken administratieve en planning skills. Minimum 80%, gedurende 5 dagen per week, uurrooster te bespreken en vanuit ons modern kantoor in hartje Tervuren. Zin om thuis te komen in een dynamisch team en toffe werksfeer? Neem dan een kijkje op onze jobpagina en bezorg ons je kandidatuur.
En lire plusDe Warande is een energiezuinig nieuwbouwproject bestaande uit een commerciële gelijkvloers, 5 appartementen (nog 2 beschikbaar, beiden met terras) en 4 gezinswoningen (er sprong er zopas al eentje 'in optie', dus nog 3 beschikbaar: 4 slaapkamers, 2 badkamers, privé terras en gemeenschappelijke grote binnentuin). - Uitgebreide voorziening van fiets- en autoparkings, alsook van bergingen en garage. - Is een energiezuinige nieuwbouw in het centrum van ons prachtig Tervuren met bovendien een private groene oase van rust langs de binnenzijde een droom van jou? Dan...
En lire plusVoor ons team "Technisch beheer van huurwoningen" zijn we op zoek naar een administratieve duizendpoot die bereid is om 1 à 2 dagen per week aan flexibele uren een handje te helpen. We hebben bij Ifac Service ondertussen plus minus 1200 huurwoningen en -appartementen voor meer dan 500 eigenaars in privatief vastgoedbeheer, dus wat extra administratieve power komt zeer goed van pas! Van oktober tem juni één of twee dagen per week op flexibele uren bijverdienen in het plezantste vastgoedkantoor van Europa en bij uitbreiding de wereld? Dat kan! Surf nu...
En lire plusJuiste makelaar kiezen Het is in de eerste plaats belangrijk om de juiste makelaar te kiezen voor je pand. Ifac Service staat met zijn goed opgeleid en gemotiveerd team klaar om jou bij te staan doorheen het verkoopproces en een vlotte verkoop te verzekeren. Correcte en realistische vraagprijs Vervolgens is het ook belangrijk om een correcte en realistische vraagprijs vast te leggen. Potentiële kopers werken vaak met een maximum bedrag dat ze willen spenderen, een correcte vraagprijs voorstellen kan hier doorslaggevend zijn. In tegenstelling tot de eigenaar heeft de potentiële...
En lire plusTijdens deze zomerse dagen met hoge temperaturen is het vaak een uitdaging om je huis koel te houden. Wij geven je vijf tips om het binnen in huis toch zo aangenaam mogelijk te houden. Ten eerste is het belangrijk om de warmte zo lang mogelijk buiten te houden, dit doe je best door overdag alle ramen, gordijnen en rolluiken dicht te laten. Hierdoor geraken de zonnestralen moeilijker binnen en is er een opmerkelijk verschil. Wanneer het in de avond afkoelt kan je alles terug open zetten voor goede verluchting. Als je overdag nood hebt aan verfrissing kan je gebruik maken van een ventilator,...
En lire plusWij zijn dringend op zoek naar een enthousiaste jobstudent om het onthaal bij te staan voor de periode van 12/07 tem 06/08. Ben je geïnteresseerd om ons team deze zomer te versterken en benieuwd naar de volledige vacature? Neem dan zeker een kijkje op onze jobpagina: https://www.ifacservice.be/jobs/werken-bij-ifac-service
En lire plusWe zijn momenteel op zoek naar een coördinator voor de in- en uitgaande plaatsbeschrijvingen die bij het begin en eind van ieder huurcontract worden opgemaakt door een onafhankelijke expert. Vul jij binnenkort ons topteam van 'Vastgoedbeheer' aan? De volledige vacature is terug te vinden op onze job-pagina: https://www.ifacservice.be/jobs/werken-bij-ifac-service
En lire plusVoor de komende twee maanden zijn we nog op zoek naar jobstudenten om ons team te versterken. Ben of ken je iemand die wat wil bijverdienen? Neem dan hier een kijkje naar onze dubbele openstaande vacature: https://www.ifacservice.be/jobs/werken-bij-ifac-service
En lire plusVastgoed wordt de laatste tijd steeds vaker verkocht via online biedingen, maar hoe werkt dit nu juist? Maak kennis met SmartBid, een online biedingsservice die dit voorjaar werd gelanceerd door de Confederatie van Immobiliënberoepen Vlaanderen (CIB Vlaanderen), vertegenwoordiger van de Vlaamse vastgoedsector. Wat is SmartBid nu juist? In een notendop is SmartBid een platform waar vastgoedmakelaars op een transparante en juridische correcte wijze een online bieding kunnen organiseren. Wat is nu het voordeel als koper indien je vastgoedmakelaar met SmartBid werkt? De koper krijgt op...
En lire plusDe Vlaamse Regering wil Vlaanderen uiterlijk tegen 2040 asbestveilig maken. Daarom wordt in de loop van 2022 een asbestattest bij de verkoop van bepaalde woningen en gebouwen verplicht. Vanaf wanneer is het asbestattest verplicht? Volgens het ministerieel besluit zal een verplicht asbestattest nodig zijn voor elke overdracht waarvan het compromis ondertekend wordt vanaf 23 november 2022. Het gaat om verschillende soorten overdrachten zoals verkoop, schenkingen of fusie van vennootschappen maar geen onteigeningen of erfenissen. Wat is asbest nu eigenlijk? Het is een verzamelnaam voor 6...
En lire plusOm ons team te versterken zijn we op zoek naar jobstudenten die zin hebben om in de maanden juli en augustus te komen werken als administratieve ondersteuning en onthaal. Wil je iets bijverdienen en ben je benieuwd naar de details van deze vacature? Neem een kijkje op onze jobpagina
En lire plusOm ons team te versterken zijn we op zoek naar een enthousiaste polyvalente collega met uitgesproken administratieve en plannings-skills. Als tijdelijke opdracht van half juni tot half september 2022. Benieuwd naar de details van deze vacature? Neem een kijkje op onze jobpagina
En lire plusVoor ons team ‘Vastgoedbeheer’ zijn we momenteel op zoek naar een coördinator voor de in- en uitgaande plaatsbeschrijvingen die bij het begin en eind van ieder huurcontract worden opgemaakt door een onafhankelijke expert. Ben je op zoek naar een leuke uitdagende job binnen een topteam? Bekijk hier de vacature
En lire plusVoor ons team ‘Technish Vastgoedbeheer’ zijn we momenteel op zoek naar een enthousiaste collega met uitgesproken administratieve en plannings-skills. Ben je op zoek naar een leuke uitdagende job binnen een topteam? Bekijk hier de vacature
En lire plusLa combinaison de surfaces froides (ex. un mur extérieur), d’une forte humidité atmosphérique (ex. après la douche) et du manque de ventilation (ex. habitation pas suffisamment aérée et très isolée) peut faire naître des tâches de moisissure noires sur les murs, les plafonds et le mobilier. Vous pouvez éviter la condensation en aérant régulièrement les chambres et les salles de bains (ouvrir les fenêtres pendant au moins 20 minutes), en chauffant suffisamment toutes les...
En lire plusNotre bureau fermera exceptionnellement ses portes vendredi 24/12 et 31/12 à 16h00 afin que tous nos employés et clients puissent rejoindre leurs proches à temps pour la veille de Noël et du Nouvel An. Profitez des vacances, de la chaleur et du confort de votre maison.
En lire plusDepuis le 2 décembre 2021, tout nouveau contrat de bail d’habitation en Région de Bruxelles-Capitale doit obligatoirement mentionner le loyer de référence pour le logement concerné, en plus du loyer réellement demandé par le bailleur. Le loyer de référence est exprimé sous la forme d’une fourchette indicative (intervalle de loyers autour de ce loyer de référence). Celle-ci est fournie par le site web loyers.brussels (nouvelle fenêtre) et calculé sur base d’une grille...
En lire plusCe week-end, nous partons en teambuilding très attendu à Redu, en Ardennes. Le bureau sera donc exceptionnellement fermé à partir de 15h00 demain, vendredi 01/10. Vous pouvez évidemment toujours nous contacter en cas d'urgence. La semaine prochaine, mardi 5/10, nous serons à nouveau ouverts comme d'habitude. Passez un bon week-end et à la semaine prochaine !
En lire plusVoor ons team ‘Vastgoedbeheer’ zijn we momenteel op zoek naar een coördinator voor de in- en uitgaande plaatsbeschrijvingen die bij het begin en eind van ieder huurcontract worden opgemaakt door een onafhankelijke expert. Ben je op zoek naar een leuke uitdagende job binnen een topteam? Bekijk hier de vacature
En lire plusAan de rand van het Park van Tervuren ligt een historische site midden in het groen: Panquin. Je kan er wonen in de meest uitlopende vormen: van comfortabele appartementen tot exclusieve penthouses. Panquin verbindt het centrum en het Park van Tervuren, hier woon je in alle rust en luxe in een magnifieke omgeving vlak bij Brussel. Benieuwd naar welke appartementen nog beschikbaar zijn in Park, Toren en Plein? Surf naar https://bit.ly/3ejYiql of bel 0476 32 39 44.
En lire plusUpdate: Werd ingevuld. Welkom, Simon! Om ons team te versterken zijn we op zoek naar een ervaren onthaalmedewerker (m/v) - Voltijds, bediendencontract, 5 dagen/week (di. tem za.), kantoor Tervuren. Ben jij diegene naar waar we op zoek zijn? Bekijk hier de vacature
En lire plusUPDATE: Werd ondertussen ingevuld - bedankt voor jullie interesse! Wij zijn op zoek naar jobstudenten die in de maanden juli & augustus minimaal 3 weken willen komen werken aan het onthaal. Welke taken kan je zoal verwachen? Je beantwoordt de vragen van klanten die ons kantoor bezoeken of bellen. Je beheert de agenda van onze medewerkers. Je voert administratieve taken uit en biedt algemene administratieve ondersteuning (stockbeheer, briefwisseling, archivering, …). Ben je op zoek naar een leuke job in een topteam? Bekijk dan zeker onze andere vacatures
En lire plusUPDATE: Deze vacature werd ondertussen ingevuld! Welkom, Caroline! Voor een tijdelijke vervanging zijn we op zoek naar een Freelance Administratief Dosserbeheerder (m/v) om administratieve ondersteuning te bieden voor onze diensten Verhuur en Vastgoedbeheer. Ben je op zoek naar een leuke tijdelijke job in een topteam? Bekijk dan zeker onze andere vacatures
En lire plusParticipez à notre concours sur les réseaux sociaux et qui sait, vous pique-niquerez peut-être bientôt dans notre magnifique commune de Tervuren! Que pouvez-vous gagner exactement? Un « PIKNIK pick-up » pour 2 personnes de chez « Slagerij Breugel » (d'une valeur de 50 euros) Comment pouvez-vous participer? 1) Suivez-nous sur Instagram et Facebook . 2) Likez & partagez (Like & Share) notre post sur Instagram et/ou Facebook (Évidemment, vous avez plus de chance si vous faites les deux ;)) 3) Taggez...
En lire plusLes portes du bureau rouvriront à partir du lundi 26 avril. Les visites sur site et les devis gratuits se poursuivent également comme d'habitude. Bien sûr, nous continuons à suivre très strictement les règles de sécurité. Nous prévoyons un gel désinfectant pour les mains pour chaque visiteur, nous ouvrons toujours toutes les portes et aérons le bien autant que possible, avant et après la visite. Merci d'avance de prendre en compte ces différentes règles de sécurité, afin...
En lire plusLa “vie normale” se fait attendre encore un peu, mais votre maison de rêve non ! Heureusement, les visites peuvent encore se dérouler comme avant, bien-évidement en tenant compte des mesures de sécurité strictes. Vous êtes également le bienvenu dans notre agence durant les 4 prochaines semaines, mais uniquement sur rendez-vous.
En lire plusLe protocole sectoriel qui doit être strictement respecté lors des visites pouvant à nouveau avoir lieu en présence de l'agent immobilier, a été validé hier par les ministres compétents. Le protocole se compose de 13 points avec divers accords pratiques (comme la nomination d'un coordinateur Corona au sein du bureau, le nombre maximum de personnes présentes lors d'une visite, etc.). Vous pouvez lire le protocole complet ici. Travaillons ensemble pour nous assurer que ces règles sont strictement...
En lire plusLes portes du bureau sont à nouveau ouvertes. Aussi les visites sur site et les estimations gratuites se poursuivent comme d'habitude. Bien sûr, nous continuons à suivre très strictement les règles de sécurité: - Venez à l’heure - Maximum 2 personnes par visite - Nous attendrons dehors avec les résidents pendant la visite - Portez toujours un masque - Gardez une distance d'au moins 1,5m - Ne touchez à rien et ne partagez pas de matériel Nous prévoyons un gel désinfectant pour les mains...
En lire plusA partir d'aujourd'hui nous travaillons à huis clos et sur rendez-vous, mais nous resterons disponibles par téléphone et par e-mail pour vous aider avec toutes vos questions et souhaits immobiliers. N'hésitez pas à nous contacter ! Les visites sur site et les estimations gratuites se poursuivent comme d'habitude. Bien sûr, nous continuons à suivre très strictement les règles de sécurité: - Venez à l’heure - Maximum 2 personnes par visite - Nous attendrons dehors avec les...
En lire plusÀ partir du 4 mai, nous nous engageons à 100% à redémarrer nos activités en toute sécurité. Si tout se passe bien, nous pourrons de nouveau visiter les propriétés la semaine suivante, à partir du mardi 12 mai. Nous suivrons les règles de sécurité strictes fixées par le Conseil de sécurité. Nous informerons largement tous les visiteurs et tous les résidents des propriétés que nous vendons ou louons actuellement. Pour des mises à jour sur notre...
En lire plusCes derniers jours, nous avons reçu beaucoup de questions d’acheteurs, locataires, et propriétaires. "Pouvons-nous encore visiter des biens? Comment se passe l’état des lieux maintenant? Peut-on encore aller signer des actes chez le notaire ? ... ?" Ici, sur notre site, nous résumons les questions les plus fréquemment posées : https://www.ifacservice.be/questions-frequentes
En lire plusLes situations exceptionnelles nécessitent des mesures drastiques. Nous fermons nos bureaux pour le moment afin de vous protéger, vous et notre personnel. Pour le moment, nous ne pouvons plus planifier de visites. Si vous avez des questions, veuillez nous contacter au 02 767 14 14 ou via info@ifacservice.be. Nous tenons à remercier les nombreux clients qui ont déjà montré leur compréhension de cette situation exceptionnelle au cours des derniers jours. Nous nous faisons un point d'honneur d’offrir un service optimal dans ces...
En lire plusComme toutes les entreprises, nous suivons les directives gouvernementales concernant le virus Corona. Hygiène supplémentaire, travail à domicile si possible, téléconférences, ... la bonne santé avant tout! Vous avez une question ? Appelez-nous au 02/767.14.14. Nous sommes à votre disposition!
En lire plusChez Ifac Service, nous attachons une grande importance aux liens avec les associations locales, les clubs sportifs, les mouvements de jeunesse et les écoles. Nous soutenons de nombreuses organisations de diverses manières. L'une de ces façons est de mettre gratuitement à disposition toutes sortes de matériaux pour les fêtes, les événements, les compétitions sportives, les journées portes ouvertes. En raison du succès de l'année dernière, nous avons acheté beaucoup de nouveau...
En lire plusSpécialement pour notre action du ‘Warmste Week’, l’artiste Dirk Lefebure, aussi connu sous le nom de Tiet, nous a fait don de cette magnifique sculpture. La sculpture est surtout conçu pour être mis en extérieur, quelques centimètres dans la terre, mais il est tout aussi magnifique en intérieur. Voulez-vous l’admirer en vrai ? Passez nous voir au bureau ! Faites un offre et peut-être cette sculpture vous reviendra ! Les revenues de cette vente (c'est-à-dire la plus haute enchère) iront...
En lire plusPendant la 'Warmste week 2019', de nombreux particuliers, associations et entreprises lancent des campagnes pour une bonne cause. Nous participons aussi à nouveau, avec un match de football contre le club De Marias, en faveur de The Healing Horse. Soutenez notre action en participant à notre concours et peut-être gagnez-vous un week-end à deux! Cliquez ici pour les instructions et la participation à notre concours. Et bien sûr vous êtes les bienvenus le mercredi 4 décembre à 21 heures au Sporthal...
En lire plusNous avons déménagé! Notre nouvelle adresse est Brusselsesteenweg 15, 3080 Tervuren.
En lire plusIfac Service fête ses 40 ans avec une année remplie de promotions amusantes. Les trois premières actions seront lancées dans le courant du mois de mai, sur notre page Facebook et dans notre journal d’anniversaire (‘verjaardagskrant’) distribué à Tervuren. Dans ce journal, nous présentons entre autre notre service de gestion. Êtes-vous intéressés, envoyez un e-mail à bienvenue@ifacservice pour recevoir notre brochure et tentez votre chance pour gagner le livre ‘Investeren in vastgoed’ de...
En lire plusLes propriétés dans notre portefeuille se vendent et se louent rapidement, c'est pourquoi nous recherchons de nouvelles offres pour nos nombreux clients. Vous voulez vendre ou louer votre maison ou appartement ? Appelez-nous pour une estimation gratuite de votre propriété ! 02 767 14 14
En lire plusNous cherchons des talents commerciaux! Consultez nos 4 nouvelles offres d'emploi sur notre page d'emploi!
En lire plusNotre page Info immobilière, avec de nombreux liens vers des sites web intéressants, a été mise à jour, avec des nouvelles informations sur la législation immobilière, vivre durablement, habiter en sécurité, des primes et subsides, etc. Assurez-vous d'y jeter un coup d'œil!
En lire plusIfac Services ouvrait ses portes il y a quarante ans, en 1978. Depuis lors, beaucoup de choses ont changé. L’entreprise unipersonnelle des débuts est devenue une société employant une vingtaine de fidèles collaborateurs. Et alors que notre agence était unique dans la région à l’époque, de nombreux autres agents immobiliers y sont aujourd’hui installés. Cela ne nous a pas facilité la tâche, mais l’a rendue plus intéressante. Même si tout évolue, nous...
En lire plusDans la dernière édition de notre "Ifac Service Woonkrant", vous trouverez plus d'informations sur nos nouveaux projets, nos collègues et notre campagne pour la charité "Warmste Week". Vous pouvez lire la dernière édition ici.
En lire plusPendant la 'Warmste week' de Studio Brussel, de nombreux particuliers, associations et entreprises lancent des campagnes pour une bonne cause. Nous participons aussi, avec un match de football contre le club De Marias, en faveur de Centrum Ganspoel. Soutenez notre action en participant à notre concours et peut-être gagnez-vous un week-end à deux!
En lire plusAvez-vous déjà reçu notre carte postale d'automne? Faites-nous savoir sur notre page Facebook combien de noms figurent sur la carte et gagnez un shaker à crêpes de Patzio à Tervuren. Le lundi 22/10, nous annoncerons les 3 gagnants via notre page Facebook! Vous trouvez la carte ici
En lire plusWe op zoek naar een tijdelijke collega (vervanging tijdens ouderschapsverlof) die de in- en uitgaande plaatsbeschrijvingen administratief in goede banen kan leiden. Ben je op zoek naar een leuke tijdelijke job in een topteam, met de mogelijkheid om daarna eventueel een andere functie op te nemen binnen ons team? Bekijk dan zeker onze vacature !
En lire plusIfac Service is de lokale specialist in het privatief beheer van huurwoningen en -appartmenten. Een belangrijk aspect is het technische beheer van deze woningen. Voor ons team 'technisch vastgoedbeheer' zijn we daarom op zoek naar versterking. Zijn plannen en organiseren je sterkste punten, spreek je Nederlands, Frans en Engels en ben je communicatief en klantvriendelijk? Bekijk dan zeker ons vacaturepagina!
En lire plusÀ l’achat d’une habitation, vous payez des droits d’enregistrement. Le tarif applicable dépend du revenu cadastral (RC) de l’habitation et de la situation familiale de l’acheteur. Le RC fait référence aux revenus locatifs annuels estimés si le bien était loué. En Flandre, un nouveau règlement entrera en vigueur le 1er juin 2018. Vous retrouvez notre fiche d’information détaillée sur les droits d’enregistrement dans les 3 régions ici.
En lire plusAvec l’introduction de la nouvelle loi GDPR, nous avons mise à jour notre déclaration de confidentialité. Vous pouvez retrouver la nouvelle déclaration de confidentialité ici.
En lire plusVous y trouverez plus d’informations concernant le fonctionnement quotidien de notre équipe gestionnaire et de nos projets. Vous trouvez l’Ifac Service ‘Woonkrant’ dans les abris devant nos bureaux ou sur notre site web.
En lire plusIfac Service est à la recherche des étudiants trilingues disponibles pour un job d'étudiant pendant les mois de juin, juillet, août et septembre. Vous trouverez plus d'informations sur notre offre sur la page Emplois.
En lire plusVorige week, bij het vallen van de eerste sneeuw, versierden deze winterkabouters 10 van onze borden met een kerstmuts. Bord met muts gevonden? Zet dan snel een foto van het bord op onze facebookpagina en vermeld het juiste adres. Ben jij de eerste die een juist adres doorgeeft, dan win je een Tervurense cadeaubon twv €30- Het volledige wedstrijdreglement vind je hier!
En lire plusEn raison d'une une activité d'équipe, notre bureau est exceptionnellement fermé ce vendredi 13 octobre dès 15 h et le samedi 14 octobre. Nous serons à nouveau prêts à vous accueillir le mardi 17 octobre.
En lire plusDans la nouvelle édition de notre ‘Woonkrant’, Filip et Koen, les ‘anciens’ de notre service de vente, racontent ce qu'ils aiment dans leur métier. Vous pouvez le lire ici.
En lire plusNotre collègue Tomas quitte Ifac Service fin mars. Au cours des dernières années, il a suivi une formation en architecture et commencera bientôt à travailler dans une entreprise de construction. Nous lui souhaitons bonne chance et le remercions pour sa contribution au développement de notre service Gestion. Notre nouveau collègue Geert a débuté le 1er mars. C’est lui qui reprend les tâches de Tomas. Tomas et Geert ont collaboré intensivement ces 3 dernières semaines pour que le transfert se déroule...
En lire plusIfac Service est à la recherche des étudiants trilingues disponibles pour un job d'étudiant pendant les mois de juillet et août. Vous trouverez plus d'informations sur notre offre sur la page Emplois.
En lire plusNotre site web a fait peau neuve. Notre principal objectif était d’en améliorer la convivialité sur les téléphones mobiles. De plus en plus d’acheteurs et de locataires atteignent notre site via leur GSM. En 2015, 20 % des visiteurs de notre site web ont surfé via leur smartphone, et 80 % via un ordinateur ou une tablette. En 2016, le nombre de visites par GSM est passé à 27 %. Dorénavant, tous ces internautes peuvent visiter un site aussi performant sur GSM que sur PC ou tablette. Si vous rencontrez des...
En lire plusVous cherchez une maison, un appartement ou un terrain et vous voulez pouvoir accéder à l’offre immobilière la plus récente. Partout et toujours : sur PC, tablette et smartphone. Et de préférence via un site web qui tourne bien, sans bannières criardes, pavés publicitaires envahissants, fenêtres de recherche qui sèment la confusion et mise en page qui donne le tournis. Ce site web immobilier est aujourd’hui une réalité ! IMMOSCOOP est centré sur l’immobilier. Avec nos collègues...
En lire plusNos meilleurs voeux! L'équipe d' Ifac Service vous souhaite de Joyeuses Fêtes et une Bonne Année 2017 ! Lisez tous nos vœux içi !
En lire plusNotre équipe de plus de 20 employés enthousiastes vous accompagne pour toutes vos questions immobilières. N’hésitez pas à prendre contact avec nous afin de profiter de plus de 40 ans d'expérience dans votre région.