In november 2024 treedt de langverwachte nieuwe Brusselse huurordonnantie in werking. Deze hervorming introduceert een reeks maatregelen die zowel huurders als verhuurders in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest beïnvloeden. Hier volgt een overzicht van de belangrijkste wijzigingen. 1. Versterkte rechten voor huurders Een opvallend nieuw aspect is het voorkooprecht voor huurders. Als een verhuurder een woning wil verkopen, moet deze eerst aan de huidige huurder worden aangeboden. De huurder krijgt 30 dagen de tijd om te beslissen. Deze maatregel biedt huurders een unieke kans om hun...
Read MoreVandaag gaan de BIV-verkiezingen officieel van start, een cruciaal moment voor de vastgoedsector. Bij Ifac Service zijn we trots om aan te kondigen dat bestuurder Rudy Van Geel zich kandidaat stelt voor de Nationale Raad. Met de steun van het CIB (Confederatie van Immobiliënberoepen) wil Rudy bijdragen aan een sterke en toekomstgerichte vertegenwoordiging van vastgoedmakelaars. Waarom Rudy Van Geel? Rudy Van Geel brengt decennialange ervaring en expertise in de vastgoedsector met zich mee. Als bestuurder van Ifac Service heeft hij bewezen visie te combineren met praktische oplossingen...
Read MoreGoed nieuws voor wie in Vlaanderen droomt van een eigen woning! Vanaf 1 januari 2025 dalen de registratierechten voor de aankoop van je enige en eigen woning van 3% naar 2%. Deze maatregel maakt deel uit van de hervormingen binnen de Vlaamse woonfiscaliteit en biedt een welkome financiële verlichting voor toekomstige huiseigenaars. Maar wat houdt dit precies in? En hoe kun je hier optimaal van profiteren? We leggen het uit! Wat zijn registratierechten? Registratierechten, ook wel overdrachtsbelasting genoemd, zijn een belasting die je betaalt bij de aankoop van een onroerend goed. In...
Read MoreHet nieuwe Vlaamse regeerakkoord heeft belangrijke wijzigingen aangekondigd voor de woningmarkt, met als doel energiezuiniger en betaalbaarder wonen te stimuleren. Of je nu een huis wilt kopen, renoveren of huren, deze aanpassingen kunnen jouw plannen aanzienlijk beïnvloeden. We bespreken wat er precies verandert en welke impact dit heeft op kopers, huurders en verbouwers. 1. Lagere registratierechten bij aankoop van je eerste woning Een van de meest in het oog springende maatregelen is de verlaging van de registratierechten voor wie zijn eerste woning koopt. Vanaf 2025 daalt het...
Read MoreWij zoeken een administratief medewerker voor planning Technisch Vastgoedbeheer en administratief contractbeheer. Als duo met collega Katja beheer je huurcontracten, volg je technische problemen op en verzorg je de planning en communicatie met huurders, eigenaars en techniekers. Jouw taken variëren van het administratief verwerken van opzegbrieven, het plannen van plaatsbeschrijvingen tot het coördineren van technische meldingen en de opvolging in het CRM-systeem. Je hebt sterke planning- en communicatievaardigheden en werkt nauwkeurig, oplossingsgericht en zelfstandig. Ervaring in...
Read MoreIn een context van stijgende woningprijzen en een steeds moeilijker toegankelijke vastgoedmarkt overwegen meer mensen een hypotheeklening op 40 jaar. Het lijkt een aantrekkelijke oplossing om de maandlasten te verlagen en zo toch een woning te kunnen kopen. Maar hoeveel financieel voordeel levert zo’n lening eigenlijk op, en welke risico’s kleven eraan vast? We onderzoeken de voordelen en valkuilen van deze optie, met inzichten uit recente analyses en de financiële realiteit op de Belgische woningmarkt. 1. Hypotheeklening op 40 jaar: Wat houdt het in? Een hypotheeklening...
Read MoreEen hele dikke welkom aan onze allerlaatste aanwinst: Sofie Ottevaere! Sofie vervoegt het team beheer van Geert V en zal zich samen met Anja DS bezighouden met de gestroomlijnde verwerking van al onze plaatsbeschrijvingen. We zijn er super gerust in dat Sofie dé juiste vrouw op de juiste plaats is en dat we met haar aan boord en de wind vol in de zeilen de juiste koers zullen varen met ons vlaggenschip dat Vastgoedbeheer heet.
Read MoreDe herfst brengt koelere dagen, vallende bladeren en gezelligheid binnenshuis. Het is het perfecte moment om je woning voor te bereiden op de wisseling van de seizoenen. Of je nu een appartement of een huis huurt, met deze 5 tips zorg je ervoor dat je comfortabel en knus de herfst ingaat. Bij Ifac Service staan we klaar om huurders te helpen bij een soepele overgang naar dit gezellige seizoen. 1. Maak je huis tochtvrij Met de herfst komen vaak koude winden en het laatste wat je wilt is tocht in je woning. Controleer ramen en deuren op kieren en voeg tochtstrips of deurstoppers toe waar...
Read MoreWaarom je staatsbon inruilen voor vastgoed een slimme zet is – Ifac Service legt uit De populariteit van staatsbons is de laatste tijd flink gestegen, vooral dankzij de gegarandeerde rendementen en lage risico’s. Maar nu de looptijd van veel staatsbons afloopt, vragen investeerders zich af wat de volgende stap is. Hoe zorg je ervoor dat je vermogen blijft groeien? Voor veel mensen is de overstap naar vastgoed een logische keuze, en terecht! Vastgoed biedt immers niet alleen een stabiel rendement, maar ook tal van andere voordelen. Bij Ifac Service helpen we je graag om die...
Read MoreWaarom kiezen voor vastgoedbeheer met Ifac Service? Vastgoedbeheer kan een complexe en tijdrovende klus zijn, zeker wanneer je meerdere panden hebt of niet altijd beschikbaar bent om de dagelijkse zaken te regelen. Door samen te werken met de experts van Ifac Service, bespaar je niet alleen tijd en energie, maar kun je ook met een gerust hart vertrouwen op een efficiënte en zorgvuldige aanpak van al je vastgoedzaken. Zorgeloos vastgoedbeheer Van het screenen van huurders tot het coördineren van onderhouds- en reparatiewerkzaamheden, vastgoedbeheer omvat een breed scala aan taken....
Read MoreOndertussen is onze nieuwe collega Geert Vancranenbroeck al even bij ons aan het werk, maar via deze weg willen we hem heel graag nog eens officieel voorstellen. Geert neemt de fakkel over van Dieter en zal voortaan instaan voor de coördinatie van onze dienst Vastgoedbeheer. Er bestaat geen twijfel dat Geert, met zijn competenties en ervaring, de juiste man op de juiste plek is. En Dieter, die zal op zijn beurt achter de schermen en vanuit de groep zijn schouders zetten onder de verdere ontwikkeling en optimalisatie van beheerprocessen en de uitbreiding en efficiëntie van de...
Read MoreWelkom aan boord, Sven Van Erps! Sven zal -naast zijn job als medezaakvoerder van babywinkel en -wellness Babilo een paar huizen verder- enkele dagen per week de nodige ondersteuning bieden die Greet en ons financieel departement goed kan gebruiken.
Read MoreWil je in 2024 geld lenen, zonnepanelen aanschaffen, een woning kopen, verkopen of slopen en heropbouwen, …? Dan moet je rekening houden met enkele wijzigingen, want vastgoedmarkt ondergaat heel wat veranderingen, wij zetten de belangrijkste voor u op een rij. Veranderingen voor de BTW op zonnepanelen Indien u zonnepanelen wilt toevoegen aan u woning zal u vanaf 2024 terug de standaard 21% btw moeten neerleggen, de verlaagde btw-premie van 6% geldt niet meer dit jaar. Ook de eenmalige uitbetaalde premie die in 2021 werd geïntroduceerd op zonnepanelen wordt vervroegd stop gezet....
Read MoreBegin deze maand verwelkomden we onze nieuwe collega Inès Bada in ons Ifac Service team. Zij vormt samen met Michaël de vlot draaiende tandem die ons onthaal vertegenwoordigt. Met meerdere jaren ervaring in een brede waaier aan functies bij INNO is Inès zeker niet aan haar proefstuk toe en beschikt ze met zekerheid over de juiste atitude, mindset en skills om onder andere planningsgewijs structuur te brengen in de vele bezoekaanvragen die ons kantoor op dagdagelijkse basis te verwerken krijgt! Goed bezig, Inès!
Read MoreOver een paar dagen gaat de winter officieel van start, dus het is bijzonder nuttig om je woning voor te bereiden op de vrieskou. Eenmaal de temperatuur onder nul duikt, kunnen allerlei soorten schade ontstaan. Een bevroren watermeter of waterleiding zorgt voor veel ellende en kosten. Met deze tips maak je je woning bestand tegen winterse temperaturen. 1. KIJK JE VERWARMINGSKETEL NA Wanneer het buiten vriest dat het kraakt wil je liever niet zonder verwarming komen te zitten. Daarom is het belangrijk om je verwarmingsketel na te kijken. Sowieso is een regelmatig onderhoud van je...
Read MoreDeze vacature werd ondertussen succesvol ingevuld, maar we zoeken nog iemand om ons financieel departement te komen versterken, voor meer informatie, klik op deze link: https://www.ifacservice.be/jobs/werken-bij-ifac-service ------ Dit woord bestaat nog niet, maar nadat je je nieuwe job met zoveel flair komt uitvoeren zal Van Dale niet anders kunnen dan het voortaan op te nemen. Naast nieuwkomers Geert en Charlotte (jiihaaa!) gaan we op zoek naar een administratieve kracht met affiniteit voor cijfers binnen het team rentmeesterschap. Dankzij jouw coördinatieskills verlopen in- en...
Read MoreOp donderdag 09/11 van 17u tot 18u organiseren we op ons kantoor een infosessie omtrent een aantal brandend actuele topics in de vastgoedwereld. Wil jij meer te weten komen over het asbestattest, het belang van een EPC-attest versus huurindexatie, de invloed van duurzaam renoveren op de EPC-score en de instrumenten en procedures m.b.t. de woningkwaliteit en het conformiteitsattest voor huurwoningen? Schrijf je dan in via de link onderaan dit bericht. De sprekers van dienst zijn experts in hun domein: Tibo Miseur (Asbest-expert bij Fibex), Dieter Vanwetter (Energiedeskundige Type A) en...
Read MoreVanaf deze week verwelkomen we onze nieuwe collega Charlotte Eeraerts in ons Ifac Service team. Ze is één van de administratieve duizendpoten waarnaar we op zoek waren. Als dossierbeheerder verhuur zal Charlotte ondere andere instaan voor de opmaak van de huurovereenkomsten, samen met Sarah. Charlotte heeft werkervaring als o.a. commercieel medewerkster bij BPost en assistent makelaar bij CO Immo Bellefroid in Leuven. Ze volgt nog een opleiding en zit nu in haar 3de jaar Syntra vastgoedmakelaar en heeft een grote passie voor vastgoed. We wensen haar veel succes bij de start...
Read MoreInvesteringen die je woning duurzamer maken lonen altijd. De energiefactuur zal drastisch dalen, de waarde van je woning schiet de hoogte in en je helpt het milieu een handje. Maar hoe diep moet je daarvoor in de buidel tasten en hoe snel verdien je die duurzame investeringen terug? Livios zet in dit artikel de richtprijzen, kostprijzen, terugverdientijden en de premies van duurzame investeringen op een rijtje.
Read MoreVia de CIB-Huurbarometer publiceert CIB Vlaanderen een overzicht van de evolutie van de huurprijzen van de recente, via bemiddeling door een vastgoedkantoor afgesloten huurcontracten. De CIB-Huurbarometer is zo één van de meest kwalitatieve bronnen die huurprijstendensen in kaart brengt. In dit dossier kan je alle informatie over de Huurbarometer terugvinden, waaronder niet in het minst alle voorbije edities. Een hoge inflatie laat zich onmiddellijk voelen in de winkelkar maar vloeit trager door naar vastgoed. CIB had voorspeld dat het volledige effect van de inflatiegolf...
Read MoreDe vastgoedwereld staat alles behalve stil en daarom zijn wij dringend op zoek naar gemotiveerde administratieve duizendpoten voor verschillende posities om meerdere teams te versterken. Ben jij de administratieve goochelaar naar wie wij op zoek zijn? Neem een kijkje naar de vacatures op onze jobpagina en we zien je zeker binnenkort.
Read MoreDoor het onzekere economische klimaat en de stijgende rente kochten investeerders de jongste twee jaar minder vastgoed. Maar experts wijzen op de opportuniteiten. Door de stijgende rente is het duurder om te lenen, wat weegt op het huurrendement van een investeerder. Een jaar geleden ging de registratiebelasting op tweede woningen bovendien naar 12 procent. Volgens Immotheker Finotheker bedraagt de gemiddelde vaste rente voor een looptijd van 20 jaar momenteel 3,4 procent. Vastgoed krijgt door de stijgende rente ook meer concurrentie van andere beleggingen. Obligaties en termijnrekeningen...
Read MoreIn 2023 halveerde de Vlaamse premie voor zonnepanelen. Ook in 2024 zal deze premie halveren, om dan in 2025 volledig uit te doven. Maar dat is niet de enige (ver)bouwpremie die volgend jaar afneemt. En dus zeker ook niet de enige premie die je het best zo snel mogelijk aanvraagt. Een overzicht. Premie voor zonnepanelen 2021 was in Vlaanderen hét jaar om een zonnepanelen te plaatsen. Vanaf januari 2021 kreeg je namelijk een eenmalige premie van 1.500 euro, aan te vragen nadat je installatie gekeurd was. De premie kwam er als compensatie voor het wegvallen van de terugdraaiende...
Read MoreVanaf 18/07 tot 05/08 zal de telefonische bereikbaarheid van ons kantoor tijdelijk wijzigen: Dinsdag tem Vrijdag: 13u30-18u00 Zaterdag: 10u00-14u00 De openingsuren van het kantoor zelf wijzigen niet en blijven: Dinsdag: 9u30-12u30 en 13u30-18u00 Woensdag: 13u30-18u00 Donderdag: 9u30-12u30 en 13u30-18u00 Vrijdag: 9u30-12u30 en 13u30-18u00 Zaterdag: 10u00-14u00
Read MoreHoewel dat veel mensen al gehoord of in contact gekomen zijn met een syndicus of rentmeester, is het niet altijd duidelijk wat hun takenpakket exact inhoudt of wat het verschil is. Welke rol speelt de syndicus? Welke rol speelt de rentmeester? Wat is een syndicus? Wanneer u in een appartement woont, besteedt u waarschijnlijk maandelijkse kosten uit naar de syndicus van uw gebouw. Vanaf dat er minstens 2 appartementen aanwezig zijn in 1 gebouw met verschillende eigenaars, is het hebben van een syndicus wettelijk verplicht. Deze syndicus vertegenwoordigt de vereniging van mede-eigenaars (VME)...
Read MoreAt IFAC Service, we have not been idle during the last few weeks. We have been working hard to further improve our services and are happy to update you on the latest developments within our firm. Because from today, we are part of Gerantis, the Belgian group specialised in professional and sustainable property management. Gerantis, stands for property management, stewardship and real estate activities with perspective. We want to be the most professional, competent and proactive partner for every seller, landlord, property developer or association of co-owners. At...
Read MoreOm ons team ‘Vastgoedbeheer’ tijdelijk te versterken zijn we momenteel op zoek naar een enthousiaste collega voor het administratieve beheer van huurcontracten. Ken of ben jij zo iemand en wil je graag thuiskomen in een dynamisch team in een open en modern kantoor in centrum Tervuren? Waag je kans en klik hier voor meer informatie.
Read MoreWie een woning in Vlaanderen verhuurt, moet ervoor zorgen dat deze volledig in orde is en voldoet aan bepaalde normen. Het conformiteitsattest is een officieel document dat de gemeente aflevert en dat aantoont dat uw woning aan de minimale woningkwaliteitsnormen voldoet. In sommige gevallen kan ook het agentschap Wonen in Vlaanderen een conformiteitsattest afleveren. Om na te gaan of een woning conform, veilig en gezond is, voert een woningcontroleur van de gemeente of van Wonen in Vlaanderen een conformiteitsonderzoek uit. Hij...
Read MoreDoor de stijging van de woningprijzen in Vlaanderen is het voor vele mensen moeilijk om een eerste eigendom te kopen. Om de aankoop van een enige eigen woning makkelijker te maken heeft de Vlaamse regering beslist om de registratiebelasting te verlagen. Hier tegenover staat dat de registratiebelasting bij de aankoop van een tweede eigendom stijgt en de meeneembaarheid verdwijnt. Door specifieke inwerkingtredingsbepalingen zal de nieuwe regeling in het voordeel zijn van zoveel mogelijk kopers. Tot 2024 zal het nog mogelijk zijn om registratierchten mee te nemen. Deze meeneembaarheid...
Read MoreOp dinsdag 28/02 van 17u tot 18u organiseren we op ons kantoor een infosessie omtrent Vastgoedbeheer. De sprekers van dienst zijn Rudy Van Geel (bestuurder) en Mattias Blontrock (team lead verhuringen). Wil jij heel graag meer te weten komen over topics als het maximaliseren van uw huurrendement, wetegving omtrent EPC en indexaties, woonconformiteit en op welke manier onze beheerklanten ontzorgd worden doordat wij ons ontfermen over de administratieve, financiële, technische en juridische aspecten van verhuringen? Dat kan zeker! Schrijf je hier in.
Read MoreAfgelopen week lanceerde CIB Vlaanderen onder grote belangstelling het langverwachte nieuwe vastgoedplatform: Spotto! ⚡ Meer dan 1.500 vastgoedprofessionals zakten af naar de lanceringsevents, waaronder ook collega's Aidan, Rudy, Tibo, Jens en Brent. Anders dan de klassieke en gekende zoekertjeswebsites zal Spotto gaan voor een andere aanpak en daarbij vooral uitgaan van beleving en lifestyle, kortom: een nieuwe manier van zoeken! De Vlaamse Confederatie van Immobiliënberoepen (CIB) poogt met ‘Spotto’ (een ‘slim vastgoedplatform’) meer te zijn dan een...
Read MoreUPDATE: Positie werd ondertussen ingevuld. Welkom, Femke! - Ons team ‘Technisch vastgoedbeheer’ bestaat vandaag uit 4 medewerkers. Om dit team te versterken, zijn we op zoek naar een enthousiaste collega met uitgesproken administratieve en planning skills. Minimum 80%, gedurende 5 dagen per week, uurrooster te bespreken en vanuit ons modern kantoor in hartje Tervuren. Zin om thuis te komen in een dynamisch team en toffe werksfeer? Neem dan een kijkje op onze jobpagina en bezorg ons je kandidatuur.
Read MoreDe Warande is een energiezuinig nieuwbouwproject bestaande uit een commerciële gelijkvloers, 5 appartementen (nog 2 beschikbaar, beiden met terras) en 4 gezinswoningen (er sprong er zopas al eentje 'in optie', dus nog 3 beschikbaar: 4 slaapkamers, 2 badkamers, privé terras en gemeenschappelijke grote binnentuin). - Uitgebreide voorziening van fiets- en autoparkings, alsook van bergingen en garage. - Is een energiezuinige nieuwbouw in het centrum van ons prachtig Tervuren met bovendien een private groene oase van rust langs de binnenzijde een droom van jou? Dan...
Read MoreVoor ons team "Technisch beheer van huurwoningen" zijn we op zoek naar een administratieve duizendpoot die bereid is om 1 à 2 dagen per week aan flexibele uren een handje te helpen. We hebben bij Ifac Service ondertussen plus minus 1200 huurwoningen en -appartementen voor meer dan 500 eigenaars in privatief vastgoedbeheer, dus wat extra administratieve power komt zeer goed van pas! Van oktober tem juni één of twee dagen per week op flexibele uren bijverdienen in het plezantste vastgoedkantoor van Europa en bij uitbreiding de wereld? Dat kan! Surf nu...
Read MoreJuiste makelaar kiezen Het is in de eerste plaats belangrijk om de juiste makelaar te kiezen voor je pand. Ifac Service staat met zijn goed opgeleid en gemotiveerd team klaar om jou bij te staan doorheen het verkoopproces en een vlotte verkoop te verzekeren. Correcte en realistische vraagprijs Vervolgens is het ook belangrijk om een correcte en realistische vraagprijs vast te leggen. Potentiële kopers werken vaak met een maximum bedrag dat ze willen spenderen, een correcte vraagprijs voorstellen kan hier doorslaggevend zijn. In tegenstelling tot de eigenaar heeft de potentiële...
Read MoreTijdens deze zomerse dagen met hoge temperaturen is het vaak een uitdaging om je huis koel te houden. Wij geven je vijf tips om het binnen in huis toch zo aangenaam mogelijk te houden. Ten eerste is het belangrijk om de warmte zo lang mogelijk buiten te houden, dit doe je best door overdag alle ramen, gordijnen en rolluiken dicht te laten. Hierdoor geraken de zonnestralen moeilijker binnen en is er een opmerkelijk verschil. Wanneer het in de avond afkoelt kan je alles terug open zetten voor goede verluchting. Als je overdag nood hebt aan verfrissing kan je gebruik maken van een ventilator,...
Read MoreWij zijn dringend op zoek naar een enthousiaste jobstudent om het onthaal bij te staan voor de periode van 12/07 tem 06/08. Ben je geïnteresseerd om ons team deze zomer te versterken en benieuwd naar de volledige vacature? Neem dan zeker een kijkje op onze jobpagina:https://www.ifacservice.be/jobs/werken-bij-ifac-service
Read MoreWe zijn momenteel op zoek naar een coördinator voor de in- en uitgaande plaatsbeschrijvingen die bij het begin en eind van ieder huurcontract worden opgemaakt door een onafhankelijke expert. Vul jij binnenkort ons topteam van 'Vastgoedbeheer' aan? De volledige vacature is terug te vinden op onze job-pagina: https://www.ifacservice.be/jobs/werken-bij-ifac-service
Read MoreVoor de komende twee maanden zijn we nog op zoek naar jobstudenten om ons team te versterken. Ben of ken je iemand die wat wil bijverdienen? Neem dan hier een kijkje naar onze dubbele openstaande vacature: https://www.ifacservice.be/jobs/werken-bij-ifac-service
Read MoreVastgoed wordt de laatste tijd steeds vaker verkocht via online biedingen, maar hoe werkt dit nu juist? Maak kennis met SmartBid, een online biedingsservice die dit voorjaar werd gelanceerd door de Confederatie van Immobiliënberoepen Vlaanderen (CIB Vlaanderen), vertegenwoordiger van de Vlaamse vastgoedsector. Wat is SmartBid nu juist? In een notendop is SmartBid een platform waar vastgoedmakelaars op een transparante en juridische correcte wijze een online bieding kunnen organiseren. Wat is nu het voordeel als koper indien je vastgoedmakelaar met SmartBid werkt? De koper krijgt op...
Read MoreDe Vlaamse Regering wil Vlaanderen uiterlijk tegen 2040 asbestveilig maken. Daarom wordt in de loop van 2022 een asbestattest bij de verkoop van bepaalde woningen en gebouwen verplicht. Vanaf wanneer is het asbestattest verplicht? Volgens het ministerieel besluit zal een verplicht asbestattest nodig zijn voor elke overdracht waarvan het compromis ondertekend wordt vanaf 23 november 2022. Het gaat om verschillende soorten overdrachten zoals verkoop, schenkingen of fusie van vennootschappen maar geen onteigeningen of erfenissen. Wat is asbest nu eigenlijk? Het is een verzamelnaam voor 6...
Read MoreOm ons team te versterken zijn we op zoek naar jobstudenten die zin hebben om in de maanden juli en augustus te komen werken als administratieve ondersteuning en onthaal. Wil je iets bijverdienen en ben je benieuwd naar de details van deze vacature? Neem een kijkje op onze jobpagina
Read MoreOm ons team te versterken zijn we op zoek naar een enthousiaste polyvalente collega met uitgesproken administratieve en plannings-skills. Als tijdelijke opdracht van half juni tot half september 2022. Benieuwd naar de details van deze vacature? Neem een kijkje op onze jobpagina
Read MoreVoor ons team ‘Vastgoedbeheer’ zijn we momenteel op zoek naar een coördinator voor de in- en uitgaande plaatsbeschrijvingen die bij het begin en eind van ieder huurcontract worden opgemaakt door een onafhankelijke expert. Ben je op zoek naar een leuke uitdagende job binnen een topteam? Bekijk hier de vacature
Read MoreVoor ons team ‘Technish Vastgoedbeheer’ zijn we momenteel op zoek naar een enthousiaste collega met uitgesproken administratieve en plannings-skills. Ben je op zoek naar een leuke uitdagende job binnen een topteam? Bekijk hier de vacature
Read MoreBlack condensation mould on walls, ceilings or furniture is the result of a combination of factors: cold surfaces, like an outside wall, high humidity and poor ventilation. You can prevent condensation by regularly and thoroughly airing bedrooms and bathrooms, heating rooms sufficiently so walls and ceilings retain a moderate temperature and having the ventilation system run for a while after showers or baths, or leaving the window open for about fifteen minutes. Keep the door to other rooms closed to prevent humidity spreading through the property. Regularly remove dust from the air...
Read MoreOur office will exceptionally close its doors Friday 24/12 and 31/12 at 16h so that all our employees and customers can get to their loved ones in time for Christmas - and New Year's Eve. Enjoy the holidays and the warmth and coziness at home.
Read MoreThis weekend we are leaving on a long-awaited team building trip to Redu in the Ardennes. The office will therefore exceptionally be closed from 3 pm tomorrow, Friday 01/10. You can of course always contact us in case of an emergency. Next week Tuesday 05/10 we will be open as usual. Have a nice weekend and see you next week!
Read MoreVoor ons team ‘Vastgoedbeheer’ zijn we momenteel op zoek naar een coördinator voor de in- en uitgaande plaatsbeschrijvingen die bij het begin en eind van ieder huurcontract worden opgemaakt door een onafhankelijke expert. Ben je op zoek naar een leuke uitdagende job binnen een topteam? Bekijk hier de vacature
Read MoreAan de rand van het Park van Tervuren ligt een historische site midden in het groen: Panquin. Je kan er wonen in de meest uitlopende vormen: van comfortabele appartementen tot exclusieve penthouses. Panquin verbindt het centrum en het Park van Tervuren, hier woon je in alle rust en luxe in een magnifieke omgeving vlak bij Brussel. Benieuwd naar welke appartementen nog beschikbaar zijn in Park, Toren en Plein? Surf naar https://bit.ly/3ejYiql of bel 0476 32 39 44.
Read MoreUpdate: Werd ingevuld. Wekom, Simon! Om ons team te versterken zijn we op zoek naar een ervaren onthaalmedewerker (m/v) - Voltijds, bediendencontract, 5 dagen/week (di. tem za.), kantoor Tervuren. Ben jij diegene naar waar we op zoek zijn? Bekijk hier de vacature
Read MoreUPDATE: Werd ondertussen ingevuld - bedankt voor jullie interesse! Wij zijn op zoek naar jobstudenten die in de maanden juli & augustus minimaal 3 weken willen komen werken aan het onthaal. Welke taken kan je zoal verwachen? Je beantwoordt de vragen van klanten die ons kantoor bezoeken of bellen. Je beheert de agenda van onze medewerkers. Je voert administratieve taken uit en biedt algemene administratieve ondersteuning (stockbeheer, briefwisseling, archivering, …). Ben je op zoek naar een leuke job in een topteam? Bekijk dan zeker onze andere vacatures
Read MoreUPDATE: Deze vacature werd ondertussen ingevuld! Welkom, Caroline! Voor een tijdelijke vervanging zijn we op zoek naar een Freelance Administratief Dosserbeheerder (m/v) om administratieve ondersteuning te bieden voor onze diensten Verhuur en Vastgoedbeheer. Ben je op zoek naar een leuke tijdelijke job in een topteam? Bekijk dan zeker onze andere vacatures
Read MoreTake part in our social media competition and who knows, you might soon be able to have a picnic somewhere in our beautiful Tervuren! What exactly can you win? A PIKNIK pick-up for 2 people, the brand new concept of Slagerij Breugel (valued 50 euros) How can you participate? 1) Follow us on both Instagram and Facebook 2) Like & share our message on Instagram and / or Facebook (of course you have a better chance if you do both! ;)) 3) Tag all your friends below the message so that they do exactly the same! Until when does the competition run? Until Sunday June 13. We will...
Read MoreThe doors of the office will open again from Monday April 26. Site visits and free estimates also continue as usual. Of course we continue to follow the safety regulations very strictly. We provide sanitizing gel, we open the doors for you and air all properties as much as possible, before and after each visit. Thank you for complying with these security measures, which help us find your dream property in all safety and security!
Read MoreReturning to the "normal life" is taking a while, but your dream home won't wait. Fortunately, viewings can continue as usual, of course still with strict application of the safety regulations. You are also still welcome at the office for the next 4 weeks, but only by appointment.
Read MoreThe sector protocol for on-site visits (that may take place again in the presence of the real estate agent) was validated yesterday by the competent ministers. The protocol consists of 13 points with various practical agreements (such as the appointment of a Corona coordinator within the office, maximum number of people present during a visit, etc.). You can read the full protocol here. Let's work together to ensure that these rules are strictly followed to, because safety is always our number one priority in these times. (Source: CIB Vlaanderen.)
Read MoreDoors of the office are open again. Site visits and free estimates also continue as usual. Of course we continue to follow the safety regulations very strictly: - Arrive on time. - Maximum of 2 persons per visit. - During the visit we will wait outside, together with the residents . - Always wear a face mask. - Keep at least 1,5m distance. - Do not touch anything & do not share any materials. We provide sanitizing gel, we open the doors for you and air all properties as much as possible, before and after each visit. Thank you for complying with these security measures, which help...
Read MoreAs from today, we are working behind closed doors and by appointment only. We can still be reached by phone and by e-mail and we will be glad to answer any real estate related questions you may have. Do not hesitate to contact us! Site visits and free estimates continue as usual. Of course we continue to follow the safety regulations very strictly: - Arrive on time. - Maximum of 2 persons per visit. - During the visit we will wait outside, together with the residents . - Always wear a face mask. - Keep at least 1,5m distance. - Do not touch anything & do not share any...
Read MoreAs from May 4, we will focus on starting up our activities again. One week later, on Tuesday 12 May, we will start visiting the properties we offer again. We will follow the strict regulations imposed by the security council. We will send detailed information to all our customers who register for a property visit and to everyone living in a property that is currently offered for sale or rent. For updated information about our way of working, please consult our page: Frequently Asked Questions.
Read MoreIn the past few days, we received many questions from property owners, tenants, landlords and people wishing to sell their property. "Can we still visit properties? How about the outgoing property survey? Can I go to the notary for signing the notary deed? ... ?" Here on our website, we answer the most frequently asked questions. https://www.ifacservice.be/frequently-asked-questions
Read MoreExceptional situations require drastic measures. We are temporarily closing our agency to proptect you and our personnel. For the moment, we are unable to plan any property visits. If you have any questions, please contact us on 02 767 14 14 or via info@ifacservice.be. We would like to thank the many customers who have already shown their understanding of this exceptional situation over the past few days. We continue to strive for optimal service under these rapidly changing circumstances. Let's take care of each other!
Read MoreLike all companies, we follow the government’s guidelines concerning the corona crisis. Extra hygiene, working from home where possible, tele-meetings, everyone’s good health is our priority. Do you have a question ? Call us on 02 / 767.14.14, we will be glad to assist you!
Read MoreAt Ifac Service, we value our relationship with local associations, sports clubs, youth movements and schools. We support many organizations in various ways. One of those ways is to lend all sorts of material for parties, events, sports competitions, open house days, you name it. In order to meet increasing demands, we have purchased a lot of new promotional material. Click here for a detailed overview. Are you organizing an event and would you like to borrow our material for FREE? No problem! Send an email to johan@ifacservice.be with the date of your event and what exactly you would like...
Read MoreArtist Dirk Lefebure, also known as Tiet, donated us a sculpture that we can auction exclusively for our promotion for the Warmste Week. The beautiful sculpture is meant to be placed outside in nature, but of course it can also shine in your interior. Would you like to see the piece? Always welcome at our office to have a look. Place a bid and who knows, maybe you will be the one winning this beautiful sculpture! In addition, the amount offered by the highest bidder (and consequently the buyer) goes entirely to The Healing Horse. Rules: The online auction runs until Wednesday,...
Read MoreDuring the 'Warmste Week 2019' campaign, hundreds of people, organisations and companies organise events for the charity of their choice. Ifac Service also participates again, with an indoor football match against De Marias, with all proceeds going to The Healing Horse. Support our action by participating in our contest and maybe you will be the winner of the weekend for two that Ifac Service is giving away! Click here for instructions and participation. And of course you are more than welcome to come and support us on Wednesday, December 4 at 9 pm in the Sporthal Diependal...
Read MoreWe have moved! We welcome you to our new offices, located at Brusselsesteenweg 15, Tervuren.
Read MoreIfac Service has turned 40 and celebrates this anniversary with a series of entertaining promotions. The first three actions are announced on our facebook page and in our anniversary journal (verjaardagskrant), which is distributed in Tervuren in May. One of the topics we focus on in this journal is our property management service. Are you interested in this service, then send an e-mail to welcome@ifacservice.be to receive our property management brochure and maybe win your copy of the book ‘Investeren in vastgoed’ by Thomas Valkeniers. Also in May, everyone visiting our...
Read MoreAs most properties in our portfolio sell and let rather fast, we are looking for new properties to present to our large database of prospective buyers and tenants. Are you thinking of selling or letting? Call us for a free valuation and professional advice! 02 767 14 14
Read MoreWe are looking for commercial talents! Have a look at our 4 new job postings!
Read MoreOur real estate information page has been updated with links to the latest real estate legislation, info on subsidies, local services and much more. If you require more info about any of these topics, do not hesitate to contact us! We will be glad to help!
Read MoreIfac Service opened its doors in 1978, now forty years ago. Since then, a lot has changed. Once a one-person business, it is now a flourishing company with about twenty enthusiastic team members. And while our company used to be one of the first real estate agencies in the region, several colleagues have entered the market since then. Though not easier, our job has definitely become more interesting. However fast everything around us changes, we will always stay focussed on our initial goal: being client-friendly and committed to our customers and to the region we operate in. More...
Read MoreIn the latest edition of our Ifac Service Woonkrant, you find more information about our new projects, our colleagues and about our campaign for the 'Warmste week' charity. You can read the latest edition here.
Read MoreDuring Studio Brussels' annual Warmste Week campaign, hundreds of people, organisations and companies organise events for the charity of their choice. Ifac Service participates too, with an indoor football match against De Marias, with all proceeds going to Centrum Ganspoel. Support our action by participating in our 'Warmste Week Contest' and maybe you will be the winner of the weekend for two that Ifac Service is giving away!
Read MoreDid you receive our autumn postcard? Let us know, on our facebookpage, how many names are mentioned on the back of the card and wi a pancake-shaker from Patzio in Tervuren. On Monday October 22, we will announce the 3 winners! You can have a look at our postcard here
Read MoreWe op zoek naar een tijdelijke collega (vervanging tijdens ouderschapsverlof) die de in- en uitgaande plaatsbeschrijvingen administratief in goede banen kan leiden. Ben je op zoek naar een leuke tijdelijke job in een topteam, met de mogelijkheid om daarna eventueel een andere functie op te nemen binnen ons team? Bekijk dan zeker onze vacature !
Read MoreIfac Service is de lokale specialist in het privatief beheer van huurwoningen en -appartmenten. Een belangrijk aspect is het technische beheer van deze woningen. Voor ons team 'technisch vastgoedbeheer' zijn we daarom op zoek naar versterking. Zijn plannen en organiseren je sterkste punten, spreek je Nederlands, Frans en Engels en ben je communicatief en klantvriendelijk? Bekijk dan zeker ons vacaturepagina!
Read MoreWhen purchasing a property in Belgium, registration fees must be paid. Which percentage applies depends on the property’s cadastral income (KI) as well as the family situation of the buyer. The KI refers to the estimated yearly rental income a property may yield. From 1 June 2018 onwards, a new regime will apply for properties located in Flanders. More information about registration fees in the three regions can be found here.
Read MoreWith the new GDPR law which is introduced, we have renewed our privacy policy. You can find the new version our privacy policy here.
Read MoreRead more about the daily tasks of our property management team and discover our new projects. You can find the Ifac Service ‘Woonkrant’ in the trays at our office or here on our website.
Read MoreIfac Service is looking for tri-lingual students for summer jobs in June, July, August and September. For the full job description, please visit our Jobs page.
Read MoreVorige week, bij het vallen van de eerste sneeuw, versierden deze winterkabouters 10 van onze borden met een kerstmuts. Bord met muts gevonden? Zet dan snel een foto van het bord op onze facebookpagina en vermeld het juiste adres. Ben jij de eerste die een juist adres doorgeeft, dan win je een Tervurense cadeaubon twv €30- Het volledige wedstrijdreglement vind je hier!
Read MoreAs our team is participating in a team event, our agency is closed on Friday 13 October from 3 pm onwards and on Saturday 14 October. We are open again on Tuesday 17 October.
Read MoreIn the new edition of our Woonkrant, senior sales reps Koen and Filip tell us what they like about their job. You can read the new Woonkrant here.
Read MoreAt the end of March, Tomas will leave the Ifac Service property management team. Tomas has been following an engineering course over the past few years and will soon start working in construction. Our new colleague Geert has joined Ifac Service on the 1st of March. After extensive training, he will take over Tomas's tasks. Tomas and Geert have been working together over the past weeks to ensure a swift transfer. Dieter, Lynn and Geert (from left to right in the photograph) are now in charge of all technical issues in the properties we manage. Greet is in charge of the financial...
Read MoreIfac Service is looking for tri-lingual students for summer jobs in July and August. For the full job description, please visit our Jobs page.
Read MoreOur website has been fully renewed. Our main aim was to improve the representation of our properties on smartphones. More and more prospective buyers and tenants use their phone in their search for a new home. In 2015, 20% of our web site visitors used their smartphone for browsing our site, 80% a computer or tablet. In 2016, the percentage of smart phone users rose to 27%. Each week, we welcome an average of 4500 website visitors. During very busy days, numbers rise to 1200 per day. From now on, all our visitors can rely on a site that is as user friendly on a smartphone as on an...
Read MoreTrying to find a new home can be a challenge. A fast, user friendly, responsive real estate website, without flashing banners and ads, offering a full overview of the latest properties on the market, is indispensable for your search. That is why we are glad to introduce IMMOSCOOP, a new website where real estate takes centre state. Together with the other real estate agencies in our region, we now publish the full property portfolio you find on our own website also on IMMOSCOOP. If you are still looking for a new place, IMMOSCOOP is well worth a visit!
Read MoreOur best wishes The Ifac Service team wishes you a wonderful holiday period and a happy and healthy 2017 ! Read all our Christmas wishes here!
Read MoreOur team of more than 20 enthusiastic employees will assist you with all your real estate questions. Do not hesitate to contact us to benefit from more than 40 years of experience in your region.