U hebt gekozen om uw woning, appartement of grond te verkopen via een professioneel vastgoedkantoor. Hieronder leest u wat een samenwerking met ons kantoor inhoudt.
We leggen een afspraak vast voor een schatting van uw eigendom. U ontvangt een uitgebreid schattingsverslag dat we met u overlopen. De vraagprijs is een belangrijk aandachtspunt, maar ook alle mogelijke maatregelen die u kan nemen om uw eigendom vlot te verkopen. Zo kan het bijvoorbeeld interessant zijn kleine onderhoudswerken uit te voeren voor we het pand op de markt brengen.
Eens we de vraagprijs en de startdatum voor de verkoop hebben vastgelegd, stellen we voor uw eigendom een vastgoeddossier samen. We verzamelen de nodige documenten en maken een volledige pandbeschrijving met foto's op. We zorgen dat uw pand snel op onze site en op toonaangevende vastgoedsites verschijnt en werken een publiciteitsplan uit. Informatie over uw eigendom wordt gemaild naar alle contacten die via ons kantoor op zoek zijn naar uw pand- of grondtype.
We volgen alle aanvragen in verband met uw pand op, organiseren bezoeken en houden u op de hoogte van het verloop van het verkoopproces. Doet een geïnteresseerde partij een bod, dan overleggen we met u of u het bod wil aanvaarden. U hebt daarbij altijd het laatste woord.
Gaat u akkoord met het bod, dan bereiden wij een verkoopovereenkomst voor. Die overeenkomst wordt ruim vóór de afgesproken ondertekeningsdatum naar u, naar uw koper en naar de betrokken notarissen verstuurd voor goedkeuring. Hebben alle partijen de inhoud goedgekeurd, dan wordt de overeenkomst door u en door de koper bij ons op kantoor ondertekend. Vervolgens bezorgen wij de notaris van de koper het volledige vastgoeddossier, ter voorbereiding van de notariële akte, die maximaal vier maanden na de verkoopovereenkomst zal worden verleden.
Is uw pand verkocht, dan betaalt u een vooraf afgesproken percentage op de verkoopprijs. Slagen wij er ondanks al onze inspanningen niet in uw pand te verkopen, dan bent u ons niets verschuldigd. De modaliteiten van onze samenwerking zijn gedetailleerd in de samenwerkingsovereenkomst die we bij de start van onze opdracht ondertekenen. Onze opdracht is in overeenstemming met de geldende wetgeving en wordt gecontroleerd door de Federale Overheidsdienst Economie.
Hebt u vragen over een mogelijke samenwerking en over onze tarieven, neem dan zeker contact op met ons kantoor: 02 767 14 14 of info@ifacservice.be.
Ons team van meer dan twintig enthousiaste medewerkers staat klaar om u bij te staan bij al uw vastgoedvragen. Neem vrijblijvend contact op en laat u bijstaan door meer dan veertig jaar ervaring in vastgoed in uw regio.